19 Ocak 2014 Pazar

FAZLA KONUŞULMUŞ, FAZLA SÜSLÜ BİR FİLM: AMERICAN HUSTLE

Görkemli bir oyuncu kadrosu, süslenmiş bir prodüksiyon, David O. Russell usulü tipik bir Hollywood örneği: American Hustle
Altın Küre'de En iyi Müzikal/Komedi, En iyi kadın oyuncu ve En iyi yardımcı kadın oyuncu dallarında ödülün sahibi olduktan sonra bir de üstüne 10 dalda Oscar'a aday olunca son günlerin en çok konuşulan yapımı oldu ''American Hustle''

Peki bunca konuşulmayı  ve 10 dalda Oscar adaylığını hak ediyor mu derseniz benim cevabım hayır.
Oyuncu kadrosuna rağmen, özellikle filmi sırtlayan Christian Bale ve Amy Adams faktörlerine rağmen American Hustle ile yıldızım barışmadı maalesef. Geçen yıl ses getiren bir başka David O. Russell yapımı Silver Linings Playbook'u da sevememiştim. Bu yıl da bir başka Russell yapımı ile bu durum devam etti.
Anlaşılan David O. Russell yapımları ile aram iyi olmayacak bir türlü.

Öncelikle belirteyim, kötü bir film mi? Hayır. Ancak bu kadar konuşulmayı da adaylar arasında ön plana çıkarılmayı da hak etmiyor kanımca (Her ve Dallas Buyers Club gibi iki güçlü aday varken)
Çok iyi pazarlanmış bir film diyebilirim American Hustle için.
Dönem filmi olmasının verdiği avantaj, süslü bir 70'ler havası, birbirinden ünlü oyuncu kadrosu. Ancak benim için kurtarmaya yetmedi bunlar.

Neyse, yazının daha fazla hiciv yazısına dönüşmesini istemiyorum. Sevmediğim anlaşıldı zaten. İyi yanları yok mu? Var, elbette.
Oyunculuklar gayet güzel. Daha doğrusu Christian Bale ve Amy Adams çok iyiler. Oscar adaylıkları isabet olmuş, sevindim. Özellikle Christian Bale'i bir kez daha hayranlıkla izledim.
Joaquin Phoenix'in aday olamamasının acısı var elbette. Ancak Christian Bale'in değil de Chiwetel Ejiofor'un yerine aday olabilmesini dilerdim. O yüzden Bale'in adaylığı hakkında olumsuz konuşamayacağım.

Ancak aday olduğu ''En iyi erkek oyuncu'' kategorisinde gönlümden geçen isim Matthew McConaughey. Bir de henüz performansını izlemediğim Leonardo Dicaprio da bu yıl ismi sıkça geçenlerden. O yüzden üç yıl ara ile ikinci Oscar'ını alacağını sanmıyorum.

Amy Adams ile ilgili diyebileceğim şey ise; filmin Oscar'da aday olduğu dallarda ödüllendirilecek tek ismi olabilir. Henüz Oscar'a uzanamamış olması, Christian Bale ve Jennifer Lawrence'ın da yakın zamanda ödüllendirilmiş olmasından dolayı böyle düşünüyorum.
Bradley Cooper da her geçen film oyunculuğuna daha fazla şey katıyor. Silver Linings Playbook'da nötrdüm, bu filmde sevdim. Ancak Oscar'a uzanabilecek bir rolü yok. Rakipleri bir hayli dişli. Zayıf halka olarak görüyorum.

Akademi ''American Hustle'' hakkında ne düşünür, ''En iyi film'' ödülünü verir mi bilmiyorum ama ben sevemedim.
Fazlaca konuşulmayı başarmış ancak abartılmış bir film ''American Hustle''
Filme dair en en akılda şey ise oyunculuklarıyla Christian Bale ve  Amy Adams.
İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe