1 Şubat 2015 Pazar

BİR FİLM, BİR SAHNE...

Llewyn Davis...
Sığınabileceği tek çıkış kapısı olan gitarıyla şarkısını söylemektedir umarsızca.
Gaslight cafe'deki pür dikkat dinleyenlerin yüzlerindeki ifade adeta Llewyn Davis'in saygın, ünlü bir müzisyen olduğunu aksettirir bize. Lakin şarkı biter, alkışlar kopar fakat sonra perde kapanır.

Bir başka perde açılır. İllüzyonun olmadığı, karamsar ama bir o kadar dingin bir umudun hakim olduğu perde.
Evsiz, ablası tarafından bile takdir görmeyen, çevresi tarafından yok sayılan bir Llewyn vardır bu kez sahnede.

Şarkı söylemek en önemli şeydir Llewyn için. Bu yüzden tüm umutsuzluğa, parasızlığa, şanssızlığa rağmen aldırış etmeden söyler Llewyn. Bunun için soğuk Amerika kışında gitarıyla kilometrelerce yürümeyi de göze alır, yok sayılmayı da, hor görülmeyi de.

Bu yüzdendir ki filmin adı ne güzel uyarlanmıştır Türkçeye: ''Sen Şarkılarını Söyle''

Asın beni, ah asın beni
Ölüp de gideyim

Asın beni, ah asın beni
Ölüp de gideyim

Asılmak neyse de
Bir mezarda onca zaman

yatmak yok mu, ah zavallı çocuk

Tüm dünyayı gezdim dolandım ben

Cape Girardeau'yu gezdim dolandım
Arkansas'ın bir sürü yerini de

Cape Girardeau'yu gezdim dolandım

Arkansas'ın bir sürü yerini de

Öyle bir acıktım ki
 Bir saman yığının arkasına

saklanabilirdim, ah zavallı çocuk

Tüm dünyayı gezdim dolandım ben

Bir dağa tırmandım
Orada direnerek savaştım

Bir dağa tırmandım

Orada direnerek savaştım

Tüfek omzumda
Elimde de bir kama

 Ah zavallı çocuk

Tüm dünyayı gezdim dolandım ben

Sar ipi boynuma
Beni çok yükseğe as hadi

Sar ipi boynuma

Beni çok yükseğe as hadi

Söyleyecekleri son sözler
Çok uzun sürmeyecektir

Öleceksin ya ondan zavallı çocuk


Tüm dünyayı gezdim dolandım ben

Hadi asın beni

Asın beni
Ölüp de gideyim

Asın beni, ah asın beni
Ölüp de gideyim

Asılmak neyse de
Bir mezarda onca zaman

yatmak yok mu, ah zavallı çocuk


Tüm dünyayı gezdim dolandım ben







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe