16 Kasım 2016 Çarşamba

BİR DE İTHAKİ'DEN OKUYUN: SUÇ VE CEZA

Malum, telif haklarının olmaması, birçok dünya klasiğini irili ufaklı sürüyle yayın evi için hedef haline getiriyor. Ortalık, iyi-kötü klasik çevirileriyle dolu.
Bu durumda da klasiklerin hakkını veren yayın evlerini takip etmek gerekiyor.

Ben, kişisel olarak dünya klasiklerinde İletişim ve İş Kültür Yayınları'nı takip ediyorum. Eserin aslından yaptıkları çevirilerle (Bkz. Mazlum Beyhan, Ergin Altay), kaliteli baskılarıyla Dünya klasiklerine hak ettikleri değeri veren yayın evleri bunlar.

Şimdi bu kaliteli çevirilere yenisi eklenmiş duruyor. Dostoyevski'nin Suç ve Ceza'sı için bir alternatif de İthaki Yayınları'ndan geldi.


Geçtiğimiz gün, kitapçıda gezinirken denk geldim. Oldukça kaliteli bir baskı olduğunu belli ediyor.
Kapak tasarımı gayet başarılı. Yazı puntosunu özellikle sevdim. Ben pek büyük puntolarla okumayı sevmiyorum, İthaki'nin baskısı bu açıdan ayrıca hoşuma gitti.

Kitabın çevirisi ise Serdar Arıkan'a ait.

Suç ve Ceza okuyacaksanız veya yeniden okuyacaksanız, alternatifleri değerlendirirken İthaki'yi de listenize almakta fayda var.

Keyifli okumalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe