15 Haziran 2013 Cumartesi

BAŞKA BİR BAHARA KALAN SUPERMAN UMUTLARI: MAN OF STEEL

Uzun zamandır beklenen bir filmdi ''Man of Steel''
7 yıl aradan sonra bir Superman filmi izleyecek olmanın heyecanı, iddialı bir fragman ile de birleşince umudum artmış, sabırsızca beklemeye başlamıştım. Nihayet dün vizyona girdi Man of Steel ama...

Ama beklediğim gibi de olmadı maalesef. Geçen ay yazdığım bir yazıda 7 yıl ertelenmiş olan iyi bir Superman filmi izleme umudundan bahsetmiştim. Ancak gördüm ki o umut, başka bir bahara kaldı yine.

Peki neydi beklentiyi karşılamayan?
Superman namına bir şeyler görmek istedik, iyi temellendirilmiş bir hikaye istedik. Sonuçta ilk filmin özenilir olması gerekirdi. Tamam, aksiyon elbette olsun ama bütün film de sırtını aksiyona dayamasın istedik.

Sonucunu alamadım maalesef bu isteklerin.

Film Kripton'da başlıyor, kendimizi hemen bir görselliğin ve aksiyonun içinde buluyoruz. Ama sorun şu ki film aynen böyle devam ediyor, pata küte bir şekilde. Bir süre sonra aksiyon sahneleri tek düze hale geliyor.

Yönetmen Snyder'ın tarzını biliyoruz. Ama maalesef 300 ve Watchmen'a oldukça yakışan o tarz, formül bu Superman filmine gitmiyor. Senaryo kısmı resmen ezilmiş görselliğin yanında. Hal böyle olunca artık bitse de gitsek dedirtti bir süre sonra.

Clark Kent'in çocukluğuna yapılan flashback'ler umut verdi aslında, o süreci daha iyi işleyebilirdi, tam belki toparlar derken kendimi tekrar tepe taklak bir aksiyonun içinde buldum.

Ancak filmin bir artısı varsa o da elbette Superman kostümüne oldukça yakışan Henry Cavill ve Russell Crowe'i seyretmiş olmak.

 ''Man of Steel'' fragmanıyla iyi paketlenmiş, süslü ancak sunumu tatmin etmeyen bir film. Epik bir görüntü sunamıyor. Serinin geleceği adına pek umut göremediğim film oldu.

Eğer ki yapımında Nolan ismi geçiyor diye büyük beklenti taşıyorsanız, beklentinizi düşürmenizde fayda var derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe