21 Nisan 2014 Pazartesi

19. İZMİR KİTAP FUARI'NDAN NOTLAR

19. İzmir Kitap Fuarı, cumartesi günü ziyaretçilerine kapılarını açtı. Ben de fuarın ikinci günü olan pazar günü fuar ziyaretimi gerçekleştirdim ve o havayı soludum. Haftasonu olması sebebiyle tabii hatırı sayılır bir kalabalık fuar merkezine akın etmişti. Yorucu da olsa İzmir Kitap Fuarı kesinlikle keyifli bir vakit sundu.

Fuar sonrası fuardan notlarımı maddeler şeklinde sıralamak istedim.

* Öncelikle okurların merak ettikleri indirim oranları...  İndirimler genellikle yüzde 20-30 arası. yüzde 30'dan yukarısını göremedim şahsen. Gezdiğim, gördüğüm kadarıyla Sel, Can ve Metis yayınları'nın indirimleri diğer yayınevlerine göre daha uygundu.
Kitap fuarı'na katıldığı halde ancak yüzde 15-20 indirim yapan ne yazık ki cimri yayınevleri de vardı.

* Kitap Fuarlarında amaç birçok yayınevini bir çatı altında toplayarak okuyucuyu daha fazla kitapla buluşturmak olduğuna göre keşke yayınevleri de yılın bu dönemlerinde ellerinden geldiğince okuyucuyu kitapla buluşturabilmek için çaba gösterseler.

* Sel Yayınları, Can ve Metis Yayınları'ndan bahsetmişken özellikle Sel yayınları'na ayrı bir parantez açmak isterim. Sattıkları kitaplar hakkında gayet bilgi sahibi ve son derece ilgili stand görevlilerine sahiplerdi. Bu tavırlarıyla beni fethettiler açıkcası.
Kitap alırken ayaküstü bir sohbet tavsiye olunur.

* En çok rağbet Can, İletişim, Doğan Kitap gibi yayınevlerinin standlarındaydı. Yoğunluktan bir süre Can Standına yaklaşamadım bile. Can Yayınlarının yüzde 30 indirimi mevcut.

* İletişim standında öğle saatlerinde Mahir Ünsal Eriş oturuyordu. Maalesef o gün orada olacağından haberim yoktu. İtiraf edeyim ki görünce kahroldum. Bilseydim yanımda kitaplarıyla giderdim fuara.

* Penguen ve Uykusuz şaşalı bir stand ile yer alıyorlardı fuarda. En çok şaşırdığım ise Ot standı oldu.
Ne yazık ki Penguen ve Uykusuz'un aksine kuytuda, oldukça küçük bir stand ile yer alması üzdü ve şaşırttı.
Daha fazla rağbet olmasını beklerdim fakat stand önünde kalabalık göremedim.

* Ot standında ciltli sayılar 10 lira, tekli eski sayılar ise 3 liradan satılıyordu. İlk sayısını tekli olarak almak istedim fakat yoktu ellerinde. İçimde kaldı maalesef.

* Metis yayınları standında seri kitaplar oldukça uygun bir fiyata satılıyordu. Örneğin Yüzüklerin Efendisi serisi, üç kitap toplam 60 liraya bulunabiliyor. Sevenleri kaçırmasın.

* Kitap alışverişinden sonra keyifli bir Ercan Kesal söyleşisiyle günü noktaladım. Söyleşiye katılım oldukça yoğun olmakla beraber ayakta izlemek zorunda kaldım ki benim gibi ayakta birçok kişi de Ercan Kesal'in keyifli anlatısını dinledi. Söyleşi sonrası Mahir Ünsal Eriş'den sonra Ercan Kesal İletişim standında kitap imzaladı.

* Bir de unutmadan Ercan Kesal söyleşisinden bir not. Okurları için güzel bir haber verdi, yeni çıkacak kitabını tanıttı: Evvel Zaman
Bir Zamanlar Anadolu'da filminin yapım sürecini ele alan kitabın mayıs ayı içerisinde çıkması beklendiğini belirtti Kesal.

* Yorucu ve bir o kadar keyifli geçen günün ardından fuarın üst katındaki kafeteryadan çay alıp bir masaya kurulmayı da ihmal etmedim. Çayınızı yudumlarken diğer yandan aldığınız kitapları karıştırmak keyif veriyor hiç şüphesiz.

Unutmayın fuar önümüzdeki pazar gününe kadar ziyaretçilere açık. Eğer hafta içi vaktiniz varsa cumartesi-pazar gibi kalabalığın yoğun olduğu günler yerine hafta içi ziyaret etmeniz rahat kitap alışverişi yapabilmeniz için daha yararlı olacaktır.

İyi okumalar.

2 yorum:

Bumerang - Yazarkafe