26 Nisan 2016 Salı

GÜNÜN TATLI YORGUNLUĞU

Haftasonu (23-24 Nisan) 21. İzmir Kitap Fuarı'nın son günleriydi ve bu iki günü fuarda dolu dolu geçirdim. Oldukça yorucu fakat geride bıraktığı anılarla keyifli bir haftasonu oldu kendi adıma.

Cumartesi, önce 14.15'deki Ercan Kesal söyleşisine katıldım. Daha önce de yine fuarda bir kez dinleme şansına eriştiğim Kesal'i bir kez daha dinlemek büyük keyifti.

Bu söyleşi bittikten sonra, imzası da vardı fakat merakla beklediğim Murathan Mungan'ın söyleşiyle kesiştiğinden, söyleşi bittiğinde yerimden kıpırmadan aynı salona gelecek olan Murathan Mungan'ı bekledim.

Murathan Mungan'ın bendeki yeri cidden apayrıdır diyebilirim. Yaşayan Türk yazarlar arasında onu ayrı bir yere konumlandırırım. Yazdıklarıyla, bir okur olarak dağarcığımı, ufkumu genişletmiş kıymetli yazarlardan.

Bu yüzden de, zaten programda adını gördüğümden beri bu söyleşiyi merakla bekliyordum.
İnsanın sadece yazdıkları aracılığıyla bir nevi iç dünyasına konuk olduğu yazarı kanlı canlı görmesi ilginç ve unutulmaz bir his. Bu bir bakıma da okunan kitaplardan sonra bütünü tamamlayıcı bir şey aslında.

Bir saat süren bu keyifli söyleşinin ardından günün zor kısmı başladı. Elbette imza kuyruğundan bahsediyorum. Ayakta geçen üç saatlik sürenin ardından, 16.40 gibi girdiğim imza kuyruğundan 19.45 gibi çıktım. Değdi mi? Kesinlikle.

Sıra bana geldiğinde, elimdeki dört kitabı imzalattım. Sadece okur için değil aynı zamanda bir yazar için de bolca sabır gerektiren yorucu bir uğraş imza günleri. Onca geçen zamana rağmen Murathan Mungan'ın yüzünden hala tebessüm ve ilgi alaka eksik olmamıştı. Okuyucusuna olan saygısını her şekilde gösteriyordu.

Genelde fotoğraf çektirenler fazla olmakla birlikte ben tercih etmedim. Hem sırada bekleyenleri hem yazarı fazla meşgul etmemek kitaplarımı imzalatıp ayrıldım.
Fotoğraf çektirmek elzem midir ki? O an zihnime bir fotoğraf netliğinde kazındı zaten. Bu da bana yeter.

Totalde iki saatlik söyleşi, ardından üç saat süren imza kuyruğunun ardından epeyce yoruldum elbet fakat biriktirdiğim anılar bu tatlı yorgunluğa değdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe