28 Nisan 2015 Salı

SİZİN SÜPER KAHRAMANINIZ KİM?

Dünyayı kurtarmaya nereden başlamalı?

Bir sohbet esnasında yöneltilen bu soruya hazırlıksız yakalandım bugün. Öyle pat diye cevap verilemeyen veya çok satan kişisel gelişim kitaplarının sayfalarından fırlama bencil cevaplarla geçiştirilemeyecek bir soru aslında.

Bu soru, bende gün boyu ardı arkası kesilmeyen anektodları, düşünceleri de beraberinde getirdi.
Nedendir bilinmez, süper kahramanlar geldi aklıma. Doğru ya, dünyayı kurtarmak belki de sıradan fanilerin görevi değil, bizim gibi güçsüz olmayan hayali süper kahramanlarımızın görevidir.

Çocukluk döneminde; hayatının bir ucu çizgi romanlara dokunmuş,  Dc Comics, Marvel logolarına aşina olan, evde kendine pelerinler yapıp, 90-100 m2'lik evin içinde dört dönüp dünyayı kurtaran hangimiz sevmedik ki süper kahramanları?

Herkesin bir favori kahramanı olmuştur mutlaka. Açıkcası benim için de bu arenada hep iki isim ön plana çıktı: Batman ve Superman
Kripton'dan gelen Superman'i de benimsemiş olsam da ben en çok Batman'i sevdim. Ruhumun bir yerlerinde kaybolmayan çocuk, hala Batman'i sevmeye devam ediyor.

Peki şöyle sorsak; Dünyayı hangi süper kahraman kurtarmalı?

İlk olarak favorim Batman üzerinden cavaplayayım bu soruyu.
Batman diyorum çünkü her şeyden önce Batman tamamen ''insani'' özelliklere sahip. Diğer süper kahramanlar gibi herhangi bir fantastik özelliği yok. Bu yüzden daha gerçek, herkesin kendinden pay bulabileceği bir şeyler var Batman'de. Ben de bu yüzdendir ki Batman'i çok sevdim.

Başına gelen ve her insanın başına gelebilecek olan travmatik bir olaydan yola çıkarak hayatı boyunca adalet duygusuyla hareket eden bir kahraman. Adalet, Batman'i Batman yapan şey.

Dünyayı tamamen saf kötülük duygusundan arındıramayacağını biliyor. Sınırlı özelliklerini biliyor, düşmekte olan bir uçağı tutamayacağının farkında ama en azından yeryüzündeki birkaç kötüyü durdurarak daha iyi bir yer haline getirebileceğinin de farkında.

Tüm bu sebeplerden Batman son derece ideal bir süper kahraman.

Peki ya Superman açısından bakarsak?
Onun için de hiç küçümsenecek argümanlar yok. Bir kere son derece güçlü. Bu da onu sevenlerinin gözünde ideal süper kahraman yapıyor.
Belki de bu dünyayı ancak Superman gibi bu gezegenden olmayan, insani tarafına kolay kolay yenilmeyen bir kahraman iflah edebilir. Belki de bunu benim gibi Batman düşkünü biri bile kabul etmeli.

İçinde bulunduğumuz kirli dünya, zaten yerlileri tarafından yeterince kirletilmişken pek ala neden bir Kriptonlu bu dünyaya çekidüzen vermesindi?
Burada baktığımız zaman Superman bir ''Kurtarıcı Mesih'' rolüne tam oturuyor sanki desek yanlış olmaz.

Ancak bu noktada şunu da sormak isterim Superman fanatiklerine: ''Bu Dünyadan olmayan biri, bizi ne kadar tanıyabilir?'' İnsani tanımayan biri, bu Dünyayı kurtarmaya muvaffak olabilir mi?
Bu da Superman'in dezavantajı benim gözümde. Eninde sonunda bir gün buralardan çekip Kripton'a gitmek istemez mi?

Görüldüğü üzere, benim için terazide Batman ağır basmaya devam ediyor.

Peki, sizin Süper kahramanınız kim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe