13 Nisan 2013 Cumartesi

SPIELBERG’IN EN İYİ 5 FİLMİ

O kadar Spielberg filmi izledim, oturup en çok aklıma kazınanları yazayım dedim. Liste tamamen kişisel olup, Imdb top 250 veya herhangi bir listeye tabi olmadan yazılmıştır ve yönetmen koltuğunda oturduğu filmlerden oluşturulmuştur. Yapımcılığını üstlendiği filmler dahil değildir.

5) EMPIRE OF THE SUN- 1987

5 numara için çok aday vardı kafamda. Minority Report, A.I… Ancak Empire of the Sun’u listeye koymazsam hakkını yemiş olurum diye düşündüm.


4) SAVING PRIVATE RYAN- 1998
Spielberg denilince aklıma gelen ilk filmlerden biri olduğu için tereddütsüz seçtim Saving Private Ryan’ı. Spielberg izleyenleri arasında beğenen kadar nefret edeni de çok olsa da izlenmesi gereken bir Spielberg filmi.


3) LINCOLN

Usta bir yönetmenlik, çok iyi bir uyarlama senaryo ve Daniel Day-Lewis’in unutulmayacak performansıyla Lincoln, Spielberg’in en iyi filmleri arasında gösterilmeyi hak eden bir film.


2) SCHINDLER’S LIST- 1993
Siyah-beyaz film tekniği ve II. Dünya savaşı’nın dramını, Alman işadamı Oscar Schindler’in gözünden anlatmasıyla Schindler’s List, Spielberg’ün unutulmayacak, klasikleşmiş filmlerinden.


1) MUNICH- 2005
Ve bir numaram: Munich. Listeyi oluşturmaya başlarken kafamdaki bir numara en baştan belliydi zaten.
Şimdi, o kadar Spielberg filmi dururken neden Munich? diyebilirsiniz.
Munich, en çok etkilendiğim, beğendiğim Spielberg filmi olmuştur. Her izlediğimde farklı bir tat aldığım, sinematografisiyle, başta Eric Bana olmak üzere oyunculuklarıyla, daha iyisi gelene kadar benim için en iyi Spielberg filmi. 2006 yılı oscar’larında epeyce hakkının yendiğini düşündüğüm, yönetmenlik, kurgu, uyarlama senaryo olarak çok başarılı, kanımca Spielberg filmleri içinde göz ardı edilen bir film.


Not: Jurassic Park, E.T, Jaws filmlerini izledim. Ancak, sanırım Spielberg’in Blocbusters yerine dram ağırlıklı filmlerini daha fazla beğendiğimi söyleyebilirim.

İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe